Batu Buah Pinggang Pelepasan Sakit - Pilihan Semula Jadi

Batu Buah Pinggang Pelepasan Sakit - Pilihan Semula Jadi

Tidak semua batu karang membentuk akibat pelupusan genetik atau masalah metabolik; beberapa adalah hasil daripada diet yang miskin. Dalam kes ini, rawatan semula jadi bukan sahaja boleh membantu mencegah pembentukan batu, mereka juga boleh digunakan untuk buah pinggang berkesan melegakan kesakitan batu.

Sebagai permulaan, anda perlu untuk menukar diet anda untuk mengelakkan batu-batu dari crystallizing. Diet asas anda harus terdiri daripada makanan keseluruhan kaya dengan buah-buahan dan sayur-sayuran berdaun hijau, serta bijirin penuh dan kekacang. Memberi tumpuan kepada makanan yang kaya dengan serat seperti dedak oat dan flaxseed, dan orang-orang yang tinggi magnesium, seperti beras perang, pisang dan oat. Anda juga perlu minum 10 8oz gelas air sehari, dengan tujuan untuk menjadikan air kencing yang anda lulus, yang jernih dan tidak berwarna yang mungkin. Juga elakkan berlebihan garam, gula, produk yang diperbuat daripada tepung putih diproses, minuman yang tinggi kafein seperti kopi dan cola minuman dan produk tenusu.

Ubat-ubatan herba berikut juga boleh menyediakan batu karang melegakan kesakitan tanpa perlu mengambil jalan untuk perubatan. Khella (ammi visnagi) dan crampbark (opulus Viburnum) boleh digunakan sebagai antispasmodics bukannya ibuprofen untuk melegakan kesakitan lulus batu manakala Kava Kava (piper methysticum) dan tujuh kulit kayu (aborescens semacam bunga) mempunyai kualiti yang sedatif. Bearberry (arctostaphylos uva-ursi) dan akar batu (collinsonia Canadensis) adalah diuretik yang meningkatkan jumlah air kencing anda menghasilkan dan boleh membuat ia lebih mudah bagi anda untuk lulus batu.

Akhir sekali, anda mungkin mahu mengambil dua makanan tambahan kerana kekurangan dalam nutrien ini boleh menyumbang kepada pembentukan batu: Magnesium sitrat (500 mg setiap hari) dan Vitamin B-6 (25 mg setiap hari).

Tidak ada komentar:

Posting Komentar