Reiki - The Healing Touch

Reiki - The Healing Touch

Reiki boleh ditakrifkan sebagai satu bentuk penyembuhan tenaga yang tidak memerlukan penjajaran rohani tertentu. Satu keperluan tidak menjadi sebahagian daripada mana-mana kumpulan suci tertentu untuk mengamalkan Reiki dan ia tidak benar-benar perkara yang kasta atau kepercayaan anda berada. Reiki adalah satu modaliti yang indah, mudah alih, mudah dan tidak invasif yang tidak memerlukan peralatan yang mahal dan boleh dipelajari dengan mudah. Reiki bekerja untuk anda tanpa menyinggung kepercayaan anda. Terdapat beribu-ribu orang yang mengamalkan Reiki pada diri mereka sendiri dan lain-lain untuk menyembuhkan orang di seluruh benua.

Rawatan Reiki tidak berada di semua memenatkan untuk melaksanakan, dan mereka tidak menyebabkan apa-apa haus dan lusuh seperti urut. Apabila seorang pengamal melengkapkan ijazah attunement kedua, dia boleh merawat orang yang hadir di lokasi yang jauh, mungkin di bandar lain atau negara. Kemungkinan rawatan jarak menawarkan memudahkan untuk memperlakukan orang lain dengan Reiki membolehkan gaya hidup yang panjang dan sihat.

Reiki pada asasnya adalah kesatuan dua perkataan; 'Rei' berdiri untuk kehidupan sejagat memberi dan 'Ki' (Chi) bermaksud tenaga. Pengasalan Reiki mengembang selama beberapa cerita terdiri merangkumi pengetahuan berlalu dari induk untuk pelajar sejak ratusan tahun. Walau bagaimanapun, terdapat banyak percanggahan di antara ajaran pelajar sarjana dan pelbagai, tetapi moral cerita tetap sama.

Reiki telah ditemui oleh seorang lelaki bernama Master Mikao ketika dia di tempat percutian meditasi di pergunungan. Beliau berjaya membuka chakra sendiri dan menerima sejumlah besar tenaga yang boleh disebut sebagai tenaga penyembuhan yang dia boleh gunakan untuk menyembuhkan dirinya sendiri dan orang lain menghantar melalui sentuhan. Beliau sedar bahawa tenaga Reiki boleh dihantar dari satu orang ke orang lain supaya orang lain itu sendiri boleh menjadi tuan teknik dan menyembuhkan orang lain dan keturunan itu berterusan sehingga hari ini.

Reiki ditakrifkan sebagai tenaga penyembuhan dan orang-orang yang menerima Reiki biasanya meletakkan rata manakala tempat pengamal tangan mereka ke atas titik chakra mereka dengan itu menghantar tenaga penyembuhan ini ke dalam badan mereka. Mereka yang menerima terapi penyembuhan ini mempunyai dilaporkan dirasai penginapan yang santai dan tingly semasa terapi dan juga telah melaporkan peningkatan dengan penyakit mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar