Rawatan Semulajadi Untuk Heartburn - Mengapa ia adalah lebih baik Ubat OTC

Rawatan Semulajadi Untuk Heartburn - Mengapa ia adalah lebih baik Ubat OTC

Apakah pedih hulu hati menyebabkan anda kecewa? Pernahkah anda mencari rawatan yang berkesan untuk masalah ini? Artikel ini mungkin membantu anda mencari jalan untuk membuangnya. Pedih ulu hati adalah sensasi berapi yang masuk dari perut ke kerongkong dan ia berlaku apabila asid perut naik ke esofagus. Anda boleh sama ada menggunakan rawatan OTC untuk menghentikan serangan semasa atau menggunakan rawatan semulajadi untuk pedih ulu hati dan menghilangkan secara kekal.

Antasid dan ubat-ubatan lain memberikan kelegaan cepat tetapi sementara untuk masalah kesihatan ini. Mereka pergi terus ke perut dan mengurangkan asid yang menyebabkan kerosakan kepada esofagus dan meneutralkan rantau ini. Sesetengah ubat-ubatan juga mengandungi ejen berbuih yang boleh memberi sekatan buih untuk mengelakkan asid perut daripada membuat jalan sehingga esofagus.

Jadi sekali lagi ini jenis ubat-ubatan yang tidak sembuh masalah ini tetapi hanya berhenti asid daripada memasuki esofagus. Di samping itu beberapa ubat-ubatan ini, jika digunakan secara berterusan, dapat memburukkan lagi masalah dan menyebabkan kesan sampingan seperti kesan sampingan seperti batu buah pinggang, sembelit dan cirit-birit. Jadi sentiasa berunding dengan doktor anda sebelum mengambil ini jenis ubat-ubatan. Ini adalah salah satu sebab mengapa menggunakan alternatif atau rawatan semulajadi untuk pedih ulu hati adalah pilihan yang lebih baik.

Yoga dan senaman adalah cara yang baik untuk mengurangkan peluang untuk mendapatkan yang refluks asid. Aktiviti-aktiviti ini memberikan pelbagai manfaat daripada mengurangkan tekanan untuk meningkatkan metabolisme. Juga meningkatkan diet anda dan mengelakkan makanan yang terbukti menyebabkan pedih ulu hati mungkin cara terbaik untuk mengawal dan dengan masa menghapuskan masalah ini. Untuk mengelakkan refluks asid tidak pergi untuk tidur sekurang-kurangnya tiga jam selepas makan, dan jika anda masih mendapat serangan refluks asid menggunakan bantal baji.

Susu adalah asid basuh rambut semula jadi dan perlu dimasukkan sebagai sebahagian daripada diet harian dan ais krim adalah asid peneutral menghairankan berkesan juga. Makan Halia, Rhubarb, Papaya dan yogurt boleh juga berjaya mengelakkan masalah ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar