Hiperhidrosis Rawatan Asli - Mudah dan Berkesan

Hiperhidrosis Rawatan Asli - Mudah dan Berkesan

Berpeluh diketahui baik untuk kesihatan kerana ia mengawal suhu badan manusia dan membuang toksin terkumpul. Hiperhidrosis atau peluh berlebihan adalah hasil daripada atas aktiviti saraf yang mengawal kelenjar peluh. Keadaan ini sering dianggap sebagai keturunan, masalah utama adalah bahawa ia menyebabkan bau badan yang tidak baik. Dengan menggunakan hiperhidrosis kaedah rawatan semula jadi anda boleh mengurangkan kedua-dua jumlah peluh yang dihasilkan oleh badan serta mengurangkan bau badan.

Tinggal sejuk, jika anda boleh, adalah rawatan yang terbaik yang anda boleh gunakan. Dengan minum banyak air atau suhu teh badan anda akan kekal normal, mengelakkan kafein dan alkohol kerana ia boleh membuat peningkatan suhu badan anda. Minum penurunan teh sage berpeluh sebanyak hampir 50%, herba ini juga terdapat dalam deodoran dan tempatan yang sedia ada di pasaran runcit. Terdapat banyak alternatif untuk menggunakan deodoran kimia. Cari deodoran yang mempunyai herba seperti pudina, kayu putih, minyak pati kayu manis dan bunga cengkih rosemary dan sayur-sayuran gliserin.

Perubahan dalam diet seseorang tidak boleh menyembuhkan berpeluh ketiak, tetapi mengelakkan makanan seperti bawang, bawang putih, kari, ikan dan makanan ringan dapat menghilangkan bau badan dan mengubah cara anda bau yang lebih baik. Pesakit kencing manis perlu mengelakkan makanan ringan dan makanan gula diisi untuk mengelakkan hiperhidrosis.

Sebagai bakteria adalah punca utama bau badan, mereka yang mempunyai masalah peluh berlebihan harus sentiasa memberi perhatian kepada tabiat kebersihan mereka. Mereka harus mencukur ketiak mereka dan mengambil mandi biasa, selepas mandi pastikan anda berhati-hati mengeringkan tangan anda, jari kaki, tangan, dan bahagian sulit - mana-mana kelembapan sisa boleh menggalakkan pertumbuhan bakteria. Penggunaan bedak talkum adalah rawatan semula jadi hiperhidrosis super berkesan ia akan membantu anda kekal kering, kerana bakteria memerlukan persekitaran yang panas dan lembap untuk membiak.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar