Mencegah dan Merawat Jangkitan Saluran Kencing Menggunakan Ubat Alternatif

Mencegah dan Merawat Jangkitan Saluran Kencing Menggunakan Ubat Alternatif

Jangkitan saluran kencing (UTI) berlaku, apabila bakteria menyerang mana-mana bahagian sistem kencing, terutamanya salur kencing dan pundi kencing. Jangkitan saluran kencing adalah biasa di kalangan wanita berbanding lelaki. Ini adalah kerana struktur anatomi wanita.

Tanda-tanda dan gejala jangkitan saluran kencing

Gejala paling biasa menyampaikan merupakan peningkatan kekerapan membuang air kecil - siang dan malam
Sakit dan terbakar ketika membuang air kecil, dan kadang-kadang selepas membuang air kecil juga merupakan ciri yang sama.
Kesakitan dan ketegangan di bahagian bawah abdomen / pelvis
Darah dalam air kencing
Yang tidak menyenangkan, air kencing berbau
Gejala-gejala menunjukkan jangkitan saluran kencing, dan tidak patut diabaikan. Rawatan perlu dimulakan dengan segera, untuk mengelakkan komplikasi. Juga, perhatian khusus, perlu diambil, untuk mengelakkan berulang, kerana, jangkitan saluran kencing adalah kejam untuk berulang.

Urusan jangkitan saluran kencing:

Minum air yang mencukupi adalah langkah awal dan yang paling penting dalam rawatan UTI. Cecair mempunyai profilaktik dan juga kesan penyembuhan untuk jangkitan kencing. Jenis cecair digunakan dan kuantiti mereka memainkan peranan penting dalam pengurusan.
Cranberry adalah preskripsi sangat bermanfaat pemakanan untuk menyembuhkan dan mencegah jangkitan kencing. Ia boleh dimakan dalam bentuk jus segar atau dalam bentuk pil.
Ubat homoeopati mempunyai manfaat terapeutik serta-merta dan ajaib. Remedi spesifik, mempunyai kuat dan kesan langsung ke atas sistem kencing, dan membantu menghilangkan gejala berkesan. Mereka memeriksa penggandaan bakteria, mengurangkan kesakitan dan keradangan, dan mempercepatkan penyembuhan.
Di samping itu, kebersihan dan garis panduan tertentu yang akan mengelakkan berlakunya UTI perlu sentiasa diingat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar