Rawatan Heartburn - Pemulihan Alternatif

Rawatan Heartburn - Pemulihan Alternatif

Heartburn tidak mempunyai apa-apa kaitan dengan hati dan namanya seolah-olah mencadangkan demikian. Ia adalah masalah penghadaman biasa yang berlaku pada setiap orang yang terdiri dalam magnitud yang berbeza dari ringan kepada akut dan dalam beberapa kes walaupun kronik. Ia menyebabkan sensasi yang terbakar di belakang tulang rusuk bersama-sama dengan rasa kuat, rasa tidak suka berasid di dalam mulut. Ia adalah disebabkan apabila asid perut mengalir ke dalam esofagus, ini dipanggil refluks asid. Pedih ulu hati adalah sering hasil daripada tekanan, merokok dan tabiat minum, makan buah-buahan sitrus, coklat, makanan pedas dan makanan ringan.

Rawatan pedih ulu hati biasanya termasuk rawatan dengan tempoh antasid kaunter seperti Renegal dan Rennies. Mereka bertindak secara langsung di dalam perut untuk meneutralkan asid. Berbuih ejen mereka mewujudkan benteng busa yang menghalang asid daripada memasuki esofagus dan memberi bantuan segera. Mereka bertindak secara langsung di dalam perut dan meneutralkan asid yang terbentuk. Tetapi kadang-kadang antasid mempunyai kesan sampingan seperti senak dan cirit-birit.

Terdapat juga jenis alternatif rawatan yang kebanyakannya semula jadi. Ketiga-tiga ciri-ciri utama ubat semula jadi adalah hakikat bahawa mereka tidak menyebabkan kesan sampingan, adalah kos yang sangat rendah dan boleh memberikan jangka panjang walaupun penyelesaian kekal untuk penyakit ini. Teh herba, teh Marshmallow dan teh Adas semua sangat berkesan dan kebanyakannya digunakan untuk pencegahan. Halia adalah satu lagi herba yang sangat baik untuk merawat pedih ulu hati, ia boleh digunakan mentah, sebagai teh halia atau tablet yang juga sangat berkesan. Minum banyak air untuk mengurangkan asid dan makan dengan kerap dalam kuantiti yang kecil. Jangan tidur dengan segera selepas makan dan amalan berjalan kaki setiap hari. Kurangkan merokok dan minum.

Kaedah di atas adalah sangat baik untuk rawatan ringan kepada keadaan pedih ulu hati yang kronik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar