Kidney Stone Home Remedy - Melegakan Sakit

Kidney Stone Home Remedy - Melegakan Sakit

Jika anda pernah meluluskan batu karang, maka anda tahu bagaimana menyakitkan ia boleh. Seperti setiap keadaan perubatan, ubat yang terbaik adalah sentiasa pencegahan yang melibatkan menjaga diri anda dengan baik terhidrat dengan sekurang-kurangnya 10 gelas air sehari dan berubah untuk rendah natrium, diet yang rendah protein jika faktor-faktor risiko anda untuk membangunkan keadaan kesihatan ini adalah tinggi. Jika anda lulus batu, batu karang ubat rumah yang mencukupi untuk melihat anda melalui. Ubat-ubatan ini rumah terutamanya terdiri daripada menguruskan gejala kesakitan; Walau bagaimanapun, jika gejala yang lebih serius seperti demam membangunkan, anda perlu melawat bilik kecemasan dengan segera kerana ini mungkin menandakan bermulanya jangkitan.

Untuk berurusan dengan kesakitan lulus batu, anda perlu mengambil ubat anti-radang bukan steroid, yang anda boleh mendapatkan over-the-kaunter. Ubat-ubatan ubat buah pinggang batu rumah termasuk aspirin dan ibuprofen; jika ubat kuat yang diperlukan, anda perlu berjumpa dengan doktor anda untuk preskripsi. Dan, sudah tentu, jangan lupa untuk menjaga diri anda dengan baik terhidrat; anda perlu minum air yang cukup untuk membuat air kencing yang anda lulus sejelas mungkin.

Doktor anda juga mungkin meminta anda untuk mengumpul batu-batu anda supaya dia boleh menentukan jenis batu-batu yang mereka dan mencadangkan langkah-langkah yang sesuai. Untuk melakukan ini, membuang air kecil ke dalam bekas, dan kemudian membuang air kecil anda melalui tapisan; anda boleh mendapatkan Penyaring ini dari kedai ubat atau anda boleh menggunakan penapis kopi. Anda perlu mengumpul semua daripada mereka, termasuk yang kelihatan seperti pasir atau kerikil. Doktor anda mungkin akan meminta anda untuk melakukan ini untuk 24 jam selepas anda lulus "besar" satu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar